Silent Hill 2’nin yeniden yapım sürecinde, orijinal oyunun yaratıcıları ile Bloober Team arasında yaratıcı fikir ayrılıkları yaşandı. Orijinal ekip, oyunun bazı bölümlerinde önemli değişiklikler yapmak istedi, ancak Bloober Team bu değişikliklere karşı çıktı. Yapımcı Motoi Okamoto’nun Famitsu röportajında belirttiğine göre, her iki tarafın da görüşleri zaman zaman çatışsa da, sonunda oyunun hem modern bir tarzda yeniden doğmasını hem de orijinal versiyonun iyi özelliklerini korumasını başardılar.
Silent Hill 2’nin yeniden yapımı, oyun dünyasında büyük bir heyecan yarattı. Ancak bu süreç, orijinal oyunun yaratıcıları ile yeniden yapımı üstlenen Bloober Team arasında bazı yaratıcı fikir ayrılıklarına sahne oldu. Famitsu ile yapılan bir röportajda, yeniden yapımın yapımcısı Motoi Okamoto, orijinal Silent Hill 2 ekibinin, oyunun bazı bölümlerinde önemli değişiklikler yapmak istediğini, ancak Bloober Team’in bazı isteklere karşı çıktığını açıkladı.
Okamoto’ya göre, oyunun orijinal tasarımcısı Masahiro Ito ve ses tasarımcısı Akira Yamaoka gibi Japon personel, “bu kısmı değiştirmek istiyoruz” derken, Bloober Team genellikle “hayır, bu kısmı değiştirmek istemiyoruz!” yanıtını verdi. Zaman zaman görüşler çatışsa da, Okamoto sonunda doğru dengeyi bulduklarını düşünüyor. En son yayınlanan fragmanda, oyunun modern bir tarzda yeniden doğduğunu, ancak orijinal versiyonun iyi özelliklerini koruduğunu görebileceğimizi belirtiyor.
Orijinal ekibin neden oyunu değiştirmek için bu kadar hevesli olduğu sorulduğunda, Okamoto, belki de yaratıcıların aynı adımları tekrar etmek yerine fırsatı değerlendirip işleri karıştırmak istediklerini öne sürdü. “Sonuçta, oyun yaratıcıları yarattıkları şeyi tekrar tekrar yapmak istemezler,” diye ekledi. “İnsanların aynı şeyi oynamasını istemezler. Bu yüzden yeniden yapımında birçok şeyi tamamen değiştirmek istediler.”
Ancak sonunda, orijinal oyunun büyük hayranları olan Bloober Team’in görüşleri sayesinde, yeniden yapım orijinal oyuna büyük saygı gösteren bir hale geldi. Eğer geliştirme ekibi tamamen Japonya’da kurulmuş olsaydı, belki de tamamen farklı bir yeniden yapım ortaya çıkabilirdi.
Silent Hill 2’nin yeniden yapımı, duyurusundan bu yana çok tartışıldı ve 2024 Ocak ayında odaklanan ikinci bir fragman, bu tartışmaları dindirmedi. Bloober Team başkanı Piotr Babieno, fragmanın “oyunun ruhunu yansıtmadığını” söyleyerek, pazarlama tarafının Konami’nin sorumluluğunda olduğunu belirtti. Daha yakın zamanda, Konami Silent Hill 2 yeniden yapımının 13 dakikalık oynanış görüntülerini paylaştı, ancak her video oyuncular arasında bölünmeye devam ediyor, YouTube’daki beğeni ve beğenmeme oranları genellikle eşitleniyor.