Valve, Steam Deck’in halefi olma olasılığını göz önünde bulunduruyor gibi görünüyor. Gabe Newell, ikinci iterasyon için bazı hedeflerini açıkladı ve bu ürünün mobil yetenekleri kullanarak geleneksel bir masaüstü veya dizüstü bilgisayar oyun deneyimini aşmayı hedeflediklerini belirtti. Proje başmimarı Pierre-Loup Griffais, Steam Deck 2’nin olasılığını değerlendirdi ve performans ile güç verimliliği (özellikle pil ömrü) arasında denge kurmaya odaklandıklarını söyledi.
Ancak, rakip şirketlerin taşınabilir oyun deneyimleri sunarken, bu ürünün yakın bir gelecekte piyasaya sürülmeyeceğini düşünüyorlar. Griffais, önümüzdeki birkaç yıl içinde büyük bir sıçrama olmasını beklemiyor.
Steam Deck, Valve için öncelikli bir ürün gibi görünüyor, çünkü geliştiricilere sabit bir performans hedefi sunuyor ve her cihazın aynı oyunları oynayabileceğini vurguluyor. Performans seviyesini değiştirmeyi düşünmeyi ciddi bir karar olarak görüyorlar ve yalnızca önemli bir artış sağlandığında bu adımı atmaya kararlılar.
Valve, platformlarını daha fazla oyuncu tarafından benimsemek istiyor ve bu amaçla gelişmiş kullanıcı arayüzleri, işbirliği partnerleri ve tedarik zinciri sorunlarını çözmeyi hedefliyor. Performans hedefine birkaç yıl boyunca istikrarlı bir şekilde yaklaşmayı planlıyorlar.