Unreal Engine Fiyatlarını Yükseltiyor Ama Bir Sıkıntı Var

unreal engine

Uzun suredir oyun piyasasında kendini gösteren Epic Games, oyun yapımcılarının kullandığı Unreal Engine üzerine yeni açıklamalarda bulundu.

Epic Games, Unreal Engine lisanslama modelini yenileyerek yazılımı daha pahalı hale getirmeyi ve Photoshop gibi araçlarla aynı hizaya getirmeyi planlıyor, fakat oyun geliştiricileri ortaya çıkan fiyat artışından etkilenmeyecek. Gelecek değişiklikler, Unreal’in rakibi Unity’nin kendi fiyat artış planlarıyla tartışmalara yol açmasından sadece birkaç hafta sonra duyuruldu ve bu planların çoğu gelen tepkiler üzerine derhal iptal edilmişti.

Epic Games, Eylül ayı sonunda 800’den fazla pozisyonu yani küresel işgücünün yaklaşık %16’sını ortadan kaldırarak büyük çaplı işten çıkarmaları duyurdu. Şirket işten çıkarmaları finansal zorluklara bağladı ve CEO Tim Sweeney, Fortnite yapımcısının harcamalarının “bir süredir” gelirlerini aştığını personele sızdırılan bir mektupla açıkladı.

İşten çıkarmaların yanı sıra, şirketin faaliyetlerini dengeye getirme ihtiyacı, Unreal Engine’den daha fazla para kazanma planını da beraberinde getirdi. Yeni lisans ücretleri henüz açıklanmamış olsa da, bu ücretleri uygulama niyeti Sweeney tarafından “şeffaflık adına”, 2023 Unreal Fest’te gerçekleştirilen bir etkinlik sırasında teyit edildi. Değişiklik, oyun geliştiricileri hariç tüm Unreal Engine kullanıcılarına uygulanacak bilgisayar başına lisans ücreti şeklinde olacak. Sweeney yeni fiyatlandırma modelini, uygulama lisanslarını bireysel hesaplara bağlayan Adobe’nin araç portföyüne benzetiyor.

Yönetici, oyun geliştiricilerini değişikliklerden muaf tutma kararının kolay bir karar olduğunu çünkü Epic’in onları her zaman ana müşteri kitlesi olarak gördüğünü söyledi. Sweeney, Unreal Engine’in mevcut %5’lik gelir paylaşımı modeli hakkında Epic’in kendi içinde yaptığı konuşmaların, bu rakamın daha da aşağıya çekilip çekilemeyeceği üzerine olduğunu iddia etti. Benzer bir sorunun geçtiğimiz haftalarda da gündeme geldiği ve Epic’in bunun mümkün olmadığı sonucuna vardığı bildirildi. Sweeney, “Paraya ihtiyacımız var” diyerek izleyicilerin gülüşmelerine neden oldu.

Sweeney, yeni Unreal Engine lisanslama yapısının ne zaman yürürlüğe girmesinin planlandığına dair belirli bir zaman diliminden bahsetmedi. Bununla birlikte, son işten çıkarmalarla birlikte fiyat artışının Epic’in operasyonlarını istikrara kavuşturmasına ve Temmuz ortalarında ilk kez tespit ettiği mali sorunları ele almasına olanak sağlayacağını söyledi. Bu çıkmaz büyük ölçüde Fortnite’ın dünya çapında bir fenomen haline gelmesinin, şirketin gelirlerine yıllık bazda milyarlarca dolar eklemesinin ve sonuç olarak onun başarısına aşırı derecede bağımlı hale gelmesinin bir sonucuydu.

Bu nedenle battle royale, Epic’in işlerinin pek çok yönünü finanse eder hale geldi ve son işten çıkarmalar da sürdürülebilirliğe yakın olmayan bazı ekipleri azaltarak bu sorunu çözmeyi amaçlıyor. Fortnite’ın başarısı şirketin devasa Epic Games Store hamlesini de körüklemiş olsa da Sweeney, Unreal Engine üreticisinin Steam ve Apple’ın App Store’una rakip olmaya kararlı olduğunu belirtti.

İlgili haberler

God of War Ragnarok PC’de Bulmaca İpuçlarını Kapatma Seçeneği Geldi

Krafton, Tango Gameworks’ü Neden Satın Aldı?

Meta CEO’su Zuckerberg, Apple’ın Ürün Stratejisini Eleştirdi