Silent Hill 2’nin Başarısıyla Bloober Team, Artık Kötü Oyunlar Yapmayacak

Emekcan Güleç
A+A-
Reset

Bloober Team, kötü oyun yapma dönemini kapattığını açıkladı. Özellikle Silent Hill 2 remake’iyle büyük başarı yakalayan stüdyo, gelecekte korku türüne odaklanmaya ve daha kaliteli yapımlar üretmeye devam edeceklerini belirtti. Metacritic’te 87 puan alan Silent Hill 2 remake’i, stüdyonun itibarını yeniden inşa etmeye başladığının bir kanıtı olarak görülüyor.

Bloober Team, oyun dünyasında kazandığı karışık ünü geride bırakmaya ve artık daha kaliteli yapımlar üretmeye kararlı olduğunu açıkladı. Geçmişte bazı oyunlarıyla kötü eleştiriler alan stüdyo, yeni vizyonuyla farklı bir yola girmeye hazır görünüyor. Özellikle Silent Hill 2 remake’iyle büyük başarı yakalayan ekip, artık “kötü” oyunlar yapma dönemini tamamen kapattığını belirtti.

Bloober Team’in yöneticileri, yeni projeleri olan Cronos: The New Dawn‘ın duyurusu sırasında bu değişimin ipuçlarını verdi. Ekip üyelerinden Jacek Zieba, GameSpot ile yaptığı bir röportajda, “Nişimizi bulduk ve artık bu doğrultuda evrileceğiz,” ifadelerini kullandı. Zieba, stüdyonun başlangıçta çeşitli eleştiriler aldığını kabul ediyor, ancak ekibin zamanla kendini geliştirdiğini ve korku türünde kalıcı bir yer edinmeyi başardığını söylüyor. 2016’da piyasaya çıkan Layers of Fear gibi önceki oyunlarının ardından, ekip içinden de bazı kişiler “Önceden kötü oyunlar yaptık, ama gelişiyoruz” diyerek kendi özeleştirilerini yapmışlar.

Korku türüne olan bağlılıkları, Bloober Team’in gelecekte de bu türde kalıcı işler üretmeye devam edeceğinin bir göstergesi. Wojciech Piejko, stüdyonun artık başka türlere yönelmek istemediğini açıkça dile getirdi. “Korku türünü seviyoruz ve bu türden başka bir alana geçiş yapmak bizim için zor olurdu, ayrıca böyle bir isteğimiz de yok,” diye ekledi. Bu açıklamalar, stüdyonun özellikle bu niş alanda kendini geliştirmek istediğini ortaya koyuyor.

Silent Hill 2 remake’i, oyunun uzun yıllardır hayranları tarafından büyük bir beklentiyle karşılanmıştı. Yine de birçok eleştirmen, orijinal oyunun ruhunu korumayı başardığı ve yeni bir soluk kattığını belirtti. VGC’nin yaptığı incelemede, remake’in “orijinale sadık kalırken aynı zamanda yenilikçi bir dokunuşla modern oyuncular için de cazip hale geldiği” ifade ediliyor. Eleştirmenler ayrıca oyunun “birçok eleştiriyi boşa çıkardığını” ve stüdyonun uzun süreli hayranlarına gereken saygıyı gösterdiğini vurguluyorlar.

Bu başarı, Bloober Team’in geçmişte aldığı olumsuz eleştirilerden tamamen sıyrılmasına ve yeni projelerinde de aynı kalite çizgisini sürdürmesine olanak tanıyor. Silent Hill 2’nin yakaladığı bu başarıyla birlikte Bloober Team, artık “kötü oyunlar yapmayı bıraktıklarını” ve gelecekte daha iddialı projelerle adından söz ettirmeyi amaçladıklarını açıkladı. Metacritic’te 87 puan alan oyun, eleştirmenlerden ve oyunculardan büyük övgüler aldı. Özellikle Silent Hill serisinin sadık hayranları, remake’in orijinal oyunun mirasını koruduğunu ve modern oyun dünyasında da yer bulduğunu belirtiyorlar.

Bloober Team’in son dönem stratejisi, gelecekte daha kaliteli ve niş oyunlara yönelmek olarak özetlenebilir. Korku türüne olan bağlılıkları sayesinde stüdyo, bu alanda öne çıkan isimlerden biri olma yolunda hızla ilerliyor. Cronos: The New Dawn ve gelecekteki projelerle, oyuncuların beklentilerini karşılamaya devam edeceklerini söyleyebiliriz.