Silent Hill 2 Remake İnceleme

Silent Hill 2 Remake Yenilenmiş grafikler, atmosferik ses tasarımı ve gelişmiş mekanikler ile orijinal oyunun derin psikolojik korkusunu korurken, yeni nesil oyuncular için daha da etkileyici bir deneyim sunuyor.

Yıllar sonra yine yeni yeniden diyerek başlamak istiyorum çünkü Silent Hill 2 PlayStation 2 dönemini yaşamış korku sever kişilerin yakından bildiği oynadığı en iyi hayatta kalma-korku oyunlarından birisi olarak kabul edilir. İlk oyunun başarısının ardından çıkmış olan Silent Hill 2 bu sefer Silent Hill ve evrenine çok farklı bir bakış açısı getirmişti. Her ne kadar bu bakış açısını diğer oyunlarda koruyamamış olsa da Silent Hill serisi ve özellikle Silent Hill 2 korku oyunu severlerin kalbinde yeri her zaman ayrıdır.

Konami 2022 yılının sonlarına doğru gerçekleştirmiş olduğu Silent Hill Transmission etkinliğinde bir çok yeni Silent Hill oyunu duyurmuş olsa da en çok konuşulan ve dikkat çeken Bloober Team’in geliştirdiği Silent Hill 2 Remake oldu. Daha sonrasından yayınlanan oynanış görüntüleri ve fragmanlar oyuncu topluluğunda mutsuzluk yaratsa da Silent Hill 2 Remake oyunculardan geçerli not almayı başardı. Bu başarıyı getiren yenilik ve ayrıntılara gelin hep beraber bir göz atalım.

Silent Hill 2 Remake orijinal oyuna sadık kalan ve orjinal oyunun üstüne başarılı bir şekilde yenilikler eklemeyi başarmış bir yapım. Orijinal oyunda yer almayan yeni sahneler eklense de yeni eklenen sahnelerin hikaye ye bir etkisi yok ama biz gene de hikayeyi bilmeyenler için biraz özet geçelim.

Hikaye 3 yıl önce eşini kaybetmiş olan James Sunderland’in kaybettiği eşinden ‘Seni özel yerimizde bekliyorum’ dediği bir mektup almasıyla kendini Silent Hill’de kaybettiği eşini ararken bulur. James Sunderland kaybettiği eşini ararken onun gibi birilerini arayan veya başka bir sebepten orda olan insanlarla tanışır. Bu insanlar Angela, Maria, Eddie ve Laura’dır.

Angela karakteri tıpkı James Sunderland’in ölen eşini araması gibi o da annesini aramaktadır. Maria James’in 3 yıl önce kaybettiği eşi Mary’ye benzemektedir. Maria Mary’ye oranla daha bakımlı ve cilveli bir karakter. Eddie şu ana kadar karşılaştığımız karakterlerden biraz farklı. Eddie insanların onun kilosunu yüzüne vurmasından ve dalga geçmesinden rahatsız. Eddie ile oyun boyunca birçok yerde karşılaşıyoruz. Laura karakteri de tıpkı bizim gibi 3 yıl önce kaybettiğimiz eşimiz Mary’yi arıyor. Biraz kafanız karıştı değil mi ?

Hikaye genel olarak 3 yıl önce kaybettiğimiz eşimiz Mary’yi ararken başımıza gelenler, tanıştığımız kişiler ve onların da bizim gibi bir amaç için orada oldukları diyebiliriz. Ama asıl bu hikayeyi tamamlayan şey hikayeyi biz oyunculara sunuş biçimi ve atmosfer.

Atmosfer tam olması gerektiği gibi. Bloober Team Silent Hill kasabasının sisli, gergin ortamını gayet iyi bir şekilde bize yansıtmayı başarmış. Kapalı alanlardaki ışığın belli bir yere kadar aydınlatması ve bilinmezliğe gidiyormuşsunuz hissi ve ara ara gelen gerici sesler atmosferi daha gergin ve rahatsız edici kılmayı başarıyor.

Oynanışı ele alacak olursak Silent Hill 2 Remake orijinal oyunun sabit kamera açısını üçüncü şahıs kamera açısını çeviriyor ve biz oyunculara daha kolay hareket etme ve silah kullanımı sunuyor. Ana karakterimiz James’in silah kullanımına bakacak olursak, ana karakterimiz James bir asker veya daha önce bir silah kullanmadığından sopa veya silah kullanımı doğal olarak biraz hantal olarak tasarlanmış ve bu daha zorlayıcı mücadeleler anlamına geliyor. Oyunun orijinal versiyonunda kolayca geçebildiğimiz boss savaşları burada biraz daha zorlayıcı olabiliyor. Mermi ve sağlık eşyaları orijinal oyuna göre normal zorlukta daha az ve kısıtlı denk gelecek şekilde ayarlanmış bu da silah kullanırken 2 kez düşünmeniz anlamına geliyor.

Oyunun orijinal versiyonunda çoğu düşmanın yanından geçip gidebiliyorduk ama remake versiyonunda her ne kadar kaçma mekaniği olsa da biraz daha zor hale getirilmiş özellikle kapalı ve dar alanlarda çoğu düşmandan kaçmanız imkansız hale gelebiliyor. Boss savaşları ve düşman çeşitliliğine gelecek olursak, boss savaşları daha modern hale getirilmiş ve biraz arttırılmış. Boss savaşları orijinal oyunda ki gibi bir köşeye geç ateş et gibi değil daha çok hem kaçıp hem de saldırı yapmanızı gerektiren hareketli boss savaşları mevcut.

Düşman Çeşitliliğine gelecek olursak orijinal Silent Hill 2 oyuna göre daha çok düşman çeşitliliği olduğunu söyleyebilirim. Özellikle mankenler çok iyi saklanıp birden üstünüze saldırabiliyorlar ve hapishane bölümünde mankenlerin duvarda yürüyüp üstümüze atlayarak saldırdıkları versiyonları da eklenmiş. Hemşirelere gelecek olursak hemşireler artık daha saldırgan hale getirilmişler ve ilerleyen bölümlerde daha farklı versiyonları da karşımıza çıkmakta.

Orijinal oyunda olan ve sadece hastane bölümünden sonra ara yoldan geçtiğimiz bölümde altımızdaki mazgallardan bizimle yürüyen Mandarin artık bize saldırıp hasar verebiliyor. Flesh Lip’e gelecek olursak artık bir adet Flesh Lip ile savaşıyoruz ama sadece tavandan asılarak değil yere inip hızlı bir hamle yapabilir hale getirilmiş.

Lying Figure’e gelecek olursak orijinal oyundaki gibi çoğunlukla üstümüze kusarak saldırıyorlar ve bunların yerde hızlıca sürünerek hareket eden versiyonları da orijinal oyundaki gibi burada mevcut. Lying Figure’ün kabus sekanslarında biraz daha farklı versiyonunu oyuna eklemişler.

Abstract Daddy ile yaptığımız karşılaşma ise orijinalinde ki gibi küçük bir oda da değil daha geniş bir alanla ve biraz kovalamaca ile değiştirilmiş diyebiliriz. Creeper ise orijinal oyundaki gibi hiçbir değişiklik yapılmadan oyuna eklenmiş.

Gelelim asıl düşmanımıza yani Pyramid Head’e. Pyramid Head orijinal oyuna sadık kalınarak tasarlanmış tek yeni eklenmiş olan bir tane sekans mevcut onun dışında her zaman ki gibi bazı yerler de karşılaşıyoruz kendisiyle.

Gelelim bir taraftan düşmanlarımızla savaşırken çözmemiz gereken bulmacalara. Oyundaki çoğu bulmaca aynı şekilde ama biraz daha farklı hale getirilerek oyuna eklenmiş durumda. Bunun dışında yeni eklenen orijinal oyunda olmayan bulmacalarda mevcut Bulmacalar her ne kadar olsa da yeni eklenen bulmacalar ile çok sık bulmaca çözmek zorunda olduğumuz için belli bir süre sonra sıkıcı hale gelebiliyor bu da oyundan sıkılmanıza sebep oluyor.

Ses ve müzik konusunu ele almak gerekirse oyunun ses dizaynı ve müzikleri orijinal oyunda olduğu gibi cidden büyüleyici. Gergin ve rahatsız edici ortamlardaki ara sıra gelen ne olduğu belli olmayan tam da anlaşılmayan sesler ve yer yer ara sahnelerde giren müzikler cidden sanat eseri bize bu güzel müzikleri tekrar dinlettiği için Akira Yamaoka’ya teşekkür ediyoruz.

Son olarak o kadar anlattın hiç mi bir sorunu yok bu oyunun diyecek olabilirsiniz. Evet var. Oyun optimizasyon olarak her ne kadar iyi olsa da ara ara hem PC hem de PS üzerinden oynuyorsanız ani kare hızında düşüşler veya görüntü bozulmaları yaşayabiliyorsunuz.

Bloober Team her ne kadar yer yer moralimizi bozsa da günün sonunda iyi bir iş çıkarmışlar diyebiliriz. Yıllardır yeni bir Silent Hill oyunu beklerken Konami’nin iyi bir Silent Hill 2 Remake ile dönüşü biz Silent Hill severler olarak ilaç gibi gibi geldi diyebiliriz.

Daha fazla inceleme, oyun haberleri ve teknoloji haberleri için X, İnstagram hesaplarımızı ve internet sitemizi takip etmeyi unutmayın.

İlgili haberler

Shift Up, Stellar Blade’i PC Oyuncularıyla Buluşturuyor

Xbox, South of Midnight’ın Üretim Sürecini Anlatan Özel Belgeseli Yayınladı

GTA Trilogy: Definitive Edition’da Grafikler Yenilendi