Roblox CEO’su David Baszucki, şirketin 1 milyar günlük aktif kullanıcıya ulaşmayı ve global oyun gelirinin %10’unu elde etmeyi hedeflediğini açıkladı. Bu hedeflere ulaşmak için yeni özellikler ve iş modelleri tanıtıldı.
Roblox’un kurucusu ve CEO’su David Baszucki, şirketin 1 milyar günlük aktif kullanıcıya ulaşmayı ve global oyun gelirinin %10’unu elde etmeyi hedeflediğini duyurdu. Bu iddialı hedefler, San Jose, Kaliforniya’da düzenlenen Roblox Geliştirici Konferansı’nda (RDC 2024) açıklandı. Baszucki, bu hedeflere ulaşmak için yeni özellikler ve iş modelleri tanıttı.
Roblox, dünya genelinde 79.5 milyon günlük aktif kullanıcıya sahip ve bu sayı her geçen gün artıyor. Şirket, kullanıcı tabanını genişletmek ve daha fazla gelir elde etmek için çeşitli stratejiler geliştiriyor. Baszucki, “Roblox ekosisteminin %10’luk bir global oyun gelirine sahip olacağına inanıyoruz” dedi.
Bu hedeflere ulaşmak için Roblox, yaratıcıların işlerini büyütmelerine yardımcı olacak yeni araçlar ve özellikler sunuyor. Örneğin, yaratıcılar artık oyun içi fiziksel ürünler satabilecek ve Shopify gibi e-ticaret ortaklarıyla entegre olabilecekler. Ayrıca, ücretli erişim deneyimleri için daha yüksek bir geliştirici gelir payı ve yeni kullanıcıları platforma getiren yaratıcılar için bir Ortaklık Programı duyuruldu.
Roblox’un yeni “Party” özelliği, arkadaşların en sevdikleri oyunları daha kolay oynamalarını sağlayacak. Ayrıca, platformda yapay zeka ile içerik oluşturmayı destekleyecek yeni bir 3D temel model geliştirme projesi de başlatıldı.
Roblox’un büyüme stratejisi, dört ana büyüme vektörüne odaklanıyor: dünya çapında genişleme, herkes için çekici hale getirme, geniş bir kullanım yelpazesi sağlama ve ekonomiyi büyütme ve iyileştirme. Baszucki, “İnsanların oyun yoluyla nasıl bağlandığını anlamak, şirketi kurduğumuz 2006 yılından beri bizi motive eden bir soru oldu” dedi.
Roblox’un hedeflerine ulaşması, dünya genelinde 3.4 milyar insanın oyun oynadığı ve oyun endüstrisinin yıllık 180 milyar dolar gelir elde ettiği bir pazarda büyük bir etki yaratabilir. Şirket, 1 milyar günlük aktif kullanıcıya ulaşma yolunda, yaklaşık 300 milyon günlük aktif kullanıcıya ulaşmayı hedefliyor.
Roblox’un geleceği parlak görünüyor ve şirket, yaratıcı topluluğuyla birlikte büyümeye devam edecek. Bu hedeflere ulaşmak için atılan adımlar, Roblox’un oyun dünyasında yeni bir çağ başlatmasına yardımcı olabilir.