Çok beklenen Payday 3’ün çok fazla olumlu yorum almadığı söylenebilir. Bunun üzerine yapılan açıklamalarda değişikliğe gidilmeyeceğini belirten Starbreeze geri adım attı ve oyuncuların tepkilerini dinleyerek değişikliğe gideceğini söyledi.
Payday 3’ün zorlu bir lansman geçirdiğini söyleyebiliriz ve oyuncuların tepkisinin ana kaynaklarından biri de ilerleme sistemi oldu. Yeni silahların, kozmetiklerin ve benzeri şeylerin kilidini açmak için biriktirdiğiniz kötü şöhret puanlarının yalnızca oyundaki görevlere bağlı olması oyuncuların pek hoşuna gitmedi.
Payday topluluğundan gelen tepkilere rağmen Starbreeze yaptığı bir canlı yayında Payday 3’ün ilerleme sistemini değiştirme niyetinde olmadığını söylemişti. Payday 3 baş yapımcısı Andreas Penninger, 25 Eylül’deki güncelleme canlı yayınında, Starbreeze’in bugün itibariyle ilerlemenin nasıl işlediğini değiştirmek için herhangi bir planı olmadığını ve bunun yerine kullanıcı arayüzü sorunlarına odaklanmayı tercih ettiğini söyleyerek hayranlarını dehşete uğrattı.
Starbreeze aslında bu ilerleme sistemine bir kez daha bakmanın iyi bir fikir olabileceğine karar verdi. Yeni bir açıklamada Penninger, Payday 3 geliştiricilerinin tepkileri duyduklarını ve ilerleme sisteminde bazı değişiklikler üzerinde çalıştıklarını söyledi. Fakat Payday 3’ün ilerleme sisteminin birkaç değişiklikten daha fazlasına ihtiyacı var.
Penninger bu değişikliklerin ne olacağını söylemedi ama oyunculara Starbreeze’in bunun üzerinde çalıştığını ve bunu test edeceğini söyledi. Bununla birlikte bu değişikliklerin istenilenle uyumlu olduğundan emin olmak için oyuncuların geri bildirimlerine dayanarak doğrulayacağını belirtti. Penninger, stüdyonun yapmak istediği değişiklikleri belirledikten sonra bunları oyunculara daha ayrıntılı olarak ileteceğini söyleyerek sözlerine devam etti.