Nintendo Switch 2’nin piyasaya sürülmesiyle birlikte, oyun dünyasında yeni bir dönem başlıyor. Xbox Series S ile karşılaştırılabilir performansı sayesinde, geliştiricilerin ve oyuncuların beklentilerini karşılaması bekleniyor. Ancak, yeni nesil konsolların çıkışıyla birlikte port süreçlerinde yaşanabilecek zorluklar da gündeme geliyor.
Nintendo Switch 2, performansı Xbox Series S ile karşılaştırıldığında, oyun geliştiricileri için büyük bir potansiyel sunuyor. Ancak, Sony ve Microsoft’un yeni nesil konsolları piyasaya sürdüklerinde durum değişebilir. “Moore’s Law is Dead” podcast’inde konuşan Infuse Studio’nun kurucu ortakları Taylor Christensen ve Jacob Sutton, Nintendo’nun yeni oyun sistemi hakkında önemli bilgiler paylaştılar. Eğer sızdırılan özellikler doğruysa ve konsolun performansı Xbox Series S ile karşılaştırılabilirse, bu neslin en düşük ortak paydası olan Microsoft konsolu için geliştirilen mevcut nesil çok platformlu oyunlar, Nintendo Switch 2’de büyük fedakarlıklar yapmadan çalıştırılabilecek.
Ancak, her yeni Nintendo donanımında olduğu gibi, Switch 2 de mevcut neslin ortasında piyasaya sürülüyor ve özellikleri, Sony ve Microsoft’un yeni nesil sistemleri çıktığında pürüzsüz port işlemleri için yeterli olmayabilir. Bu, orijinal Switch ile de yaşanmıştı; konsol, Unreal Engine 4 oyunlarını büyük fedakarlıklar yapmadan çalıştıramıyor ve Unreal Engine 5 oyunlarını çalıştırmak için kesinlikle yetersiz kalıyor. Ayrıca, Jacob Sutton, daha fazla donanım eklemenin diğer sorunları sihirli bir şekilde çözmediğini, örneğin yazılımın bir sistemin özelliklerinden tam olarak yararlanamamasını vurguladı. Unreal Engine 5.4 güncellemesi, daha iyi çok çekirdekli kullanımı tanıtarak potansiyel olarak çok daha iyi performans sağlayan bir örnek olarak gösterildi.