iPhone 15’in piyasaya sürülmesiyle birlikte, yüksek özellikli cihazlarda AAA oyunların yer alacağı vaat edilmişti. Ancak son raporlar, bu oyunların beklenen satış rakamlarına ulaşamadığını gösteriyor. Assassin’s Creed Mirage, Resident Evil Village ve Death Stranding gibi başlıkların satışları, yüksek fiyat etiketleri ve mobil için özelleştirilmemiş olmaları nedeniyle düşük kaldı.
Geçtiğimiz yıl iPhone 15 ve üst düzey iPad modellerinin tanıtımıyla, mobil cihazlarda AAA oyunların bir dönüm noktası yaşanacağı sözü verilmişti fakat bu oyunlar beklenen ilgiyi göremedi. Özellikle Assassin’s Creed Mirage’ın ücretsiz deneme sürümünü indiren kullanıcıların büyük çoğunluğu, tam sürüm için istenen 49.99 dolarlık ücreti ödemekten kaçındı. Appfigures tarafından yayınlanan rapora göre, oyunun tam sürümünü kilidini açan kullanıcı sayısı 3,000’den az. Bu durum, Ubisoft’un yalnızca 138,000 dolar gelir elde etmesine yol açtı, ki bu da yatırımın pek de karlı olmadığını gösteriyor.
Resident Evil 4’ün durumu da farklı değil; yaklaşık 350,000 kez indirilmesine rağmen, tam sürüm için ödeme yapan kullanıcı sayısı sadece 7,000 civarında. Bu veriler, oyunların piyasaya sürülmesinin ardından kullanıcı ilgisinde hızlı bir düşüş olduğunu da gösteriyor. Uzmanlar, bu ilgisizliğin nedenini oyunların mobil için özel olarak tasarlanmamış olmasına ve yüksek fiyat etiketlerine bağlıyor. Ücretsiz oynanabilen oyunların hakim olduğu bir pazarda, kullanıcılar neden mobil cihazlarında oynamak için 49.99 dolar ödemek istesin ki?
Bu durum, mobil oyun pazarında bir dönüşümün sinyallerini veriyor. AAA oyunların mobil platformlarda başarılı olabilmesi için, hem fiyatlandırma stratejilerinin hem de oyun tasarımlarının gözden geçirilmesi gerekiyor. Mobil oyun kullanıcılarının beklentileri ve oyun alışkanlıkları, geleneksel konsol ve PC oyunlarından farklılık gösteriyor. Bu nedenle, mobil platformlara özel oyunlar geliştirmek ve uygun fiyatlandırma modelleri sunmak, sektörün geleceği için kritik önem taşıyor.