Minecraft, PlayStation VR Desteğini 2025’te Sonlandırıyor

Minecraft, 2025 yılı itibarıyla PlayStation VR desteğini sonlandıracağını duyurdu. Mojang Studios, bu kararın neden alındığını açıklamazken, oyuncuların PSVR ile Minecraft deneyimlerine veda etmeleri gerekecek.

Minecraft, 2025 yılı itibarıyla PlayStation VR (PSVR) desteğini sonlandıracağını duyurdu. Mojang Studios tarafından yapılan açıklamada, PSVR kullanıcılarının Mart 2025’ten itibaren bu sanal gerçeklik cihazını Minecraft ile kullanamayacakları belirtildi. Bu karar, birçok oyuncu için hayal kırıklığı yaratırken, Mojang Studios’un bu adımı neden attığına dair net bir açıklama yapılmadı.

Minecraft, PSVR desteğini ilk olarak 2020 yılında PlayStation 4 sürümü için getirmişti. Ancak, PlayStation 5 ve PlayStation VR2’nin piyasaya sürülmesiyle birlikte, eski VR cihazına olan destek azalmaya başladı. Mojang Studios, PSVR desteğinin sonlandırılmasının ardından oyuncuların Minecraft’ı PlayStation’da oynamaya devam edebileceklerini, ancak sanal gerçeklik deneyiminin artık mümkün olmayacağını belirtti.

Bu değişiklik, Minecraft’ın konsol sürümüne gelecek olan Mart 2025 güncellemesiyle birlikte yürürlüğe girecek. Güncelleme sonrası, oyuncular PSVR ile Minecraft oynayamayacaklar, ancak diğer tüm oyun özellikleri ve içerikler kullanılabilir olmaya devam edecek. Mojang Studios, oyuncuların mevcut dünyalarını ve Marketplace satın alımlarını koruyacaklarını da ekledi.

PSVR desteğinin sonlandırılması, Minecraft topluluğunda farklı tepkilere yol açtı. Bazı oyuncular, sanal gerçeklik deneyiminin oyuna kattığı derinlik ve etkileşimden memnunken, diğerleri bu özelliğin kaldırılmasının oyunun genel deneyimini etkilemeyeceğini düşünüyor. Mojang Studios’un bu kararı, PSVR kullanıcılarının yeni nesil VR cihazlarına geçiş yapmalarını teşvik edebilir.

Sonuç olarak, Minecraft’ın PSVR desteğinin sonlandırılması, oyunun geleceği ve sanal gerçeklik teknolojisinin evrimi açısından önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Mojang Studios’un bu kararı, oyuncuların yeni teknolojilere adapte olmalarını ve daha gelişmiş VR deneyimlerine yönelmelerini sağlayabilir.

İlgili haberler

God of War Ragnarok PC’de Bulmaca İpuçlarını Kapatma Seçeneği Geldi

Krafton, Tango Gameworks’ü Neden Satın Aldı?

Meta CEO’su Zuckerberg, Apple’ın Ürün Stratejisini Eleştirdi