Microsoft, GTA 6’nın Gölgesinde Kalmamak İçin Oyun Planlarını Değiştiriyor

Xbox yöneticisi, şirketin ilk parti oyun çıkış tarihlerini, GTA 6’nın 2025 lansmanına göre planladığını açıkladı. Microsoft’un yıllık Xbox Oyun Gösterisi olumlu tepkiler alırken, birçok oyun için belirli çıkış tarihleri eksikti. Xbox yöneticisi Matt Booty, yaklaşan oyunları tarihlemekten kaçınma nedeni olarak GTA 6’yı gösterdi.

Xbox oyun içerikleri ve stüdyolar başkanı Matt Booty, Variety dergisinin “Strictly Business” podcast’inde yaptığı açıklamada, Microsoft’un 2025 ve sonrası için planladığı Xbox oyunlarının çıkış tarihlerini belirleme konusunda GTA 6’yı bir faktör olarak gördüğünü belirtti. Booty, “Sanırım endüstrinin birçok kesimi GTA 6’yı planlarken, biz de bu harika oyuna dört gözle bakıyoruz ve inanılmaz olmalı,” dedi. Ardından Xbox yöneticisi, şirketin oyunları piyasaya sürerken “seçenekleri açık tutmak” zorunda olduğunu ve “herkesin endüstride başka birinin büyük çıkışının gölgesinde kalmak istemediğini” ekledi. Booty’e göre, Microsoft’un meydan okuması, tüm ilk parti oyunlarının hem yeterli alan hem de “parlama fırsatı” verilmesini sağlamaktır.

Bu nedenle, Xbox Oyun Gösterisi’nde 2025 için planlanan çıkışları tarihlemekte tereddüt edilmesi anlaşılabilir bir durum, çünkü Grand Theft Auto 6, etrafındaki diğer oyunları gölgede bırakma potansiyeline sahip. Microsoft, birkaç hafta önce yıllık Xbox Oyun Gösterisi’ni düzenledi ve sunuma genel olarak inanılmaz derecede olumlu tepkiler geldi. Gösteride, Playground Games’in etkileyici Fable yeniden başlatması, The Coalition’ın yeni Gears of War prequel’i ve id Software’ın ortaçağ Doom oyunu dahil olmak üzere birçok harika görünümlü Game Pass oyunları açıklandı. Ancak, bazı eleştirmenlerin sunum hakkında sahip olduğu bir eleştiri, etkinlikteki çoğu başlık için çıkış tarihlerinin sağlanmamasıydı. Fable ve South of Midnight gibi oyunlar sadece belirsiz 2025 lansman penceresi aldı, Perfect Dark ve State of Decay 3 gibi başlıkların ise hiç yıl bile eklenmemişti. Bu, birçok oyunun geliştirme sürecinde ne kadar uzun süredir olduğu düşünüldüğünde oldukça tuhaftı.

İlgili haberler

God of War Ragnarok PC’de Bulmaca İpuçlarını Kapatma Seçeneği Geldi

Krafton, Tango Gameworks’ü Neden Satın Aldı?

Meta CEO’su Zuckerberg, Apple’ın Ürün Stratejisini Eleştirdi