Intel Embree, Arc GPU’lar İçin Işın İzleme Performansında Büyük Artış Sağlıyor

Intel, Arc GPU’lardaki ışın izleme deneyimini yeni zirvelere taşıyan, son derece popüler Intel Embree Ray Tracing kütüphanesinin yenilenmiş bir sürümünü nihayet yayınladı.

Intel Embree 4.2 Sürümü Arc GPU’larda Işın İzleme Performansını Artırıyor, NVIDIA’nın Muadilini Geçiyor.
Özetlemek gerekirse Intel Embree, medya endüstrisindeki profesyoneller tarafından render platformlarının performansını artırmak ve süreci hızlandırmak için kullanılan “açık kaynaklı bir ışın izleme çekirdekleri kütüphanesidir”. Intel tarafından vurgulandığı gibi, bu özellik Chaos V-Ray, Dreamworks MoonRay, Mercenaries Engineering Guerilla, Maxon Cinema 4D ve daha birçok şirket için sektöre yaptığı katkılardan dolayı “Bilimsel ve Teknik Başarı Ödülü” almıştır.

Medya endüstrisindeki yenilik ihtiyacı ile Intel’in Embree teknolojisinin etkisi büyük ölçüde artıyor, bu nedenle yeni Intel Embree 4.2 sürümü daha yüksek bir eşik belirledi. En son sürüme getirilen önemli değişiklik, Intel’in ayrık GPU’su (Arc serisi) için oneAPI’nin SYCL uygulamasının entegrasyonudur. SYCL’ye aşina olmayanlar için, çok mimarili telifsiz bir açık standarda benzer, geliştiricilere donanım hedefleri arasında yeniden kullanmayı ve belirli bir hızlandırıcı için ayarlamayı içeren kendi kodları üzerinde daha fazla kontrol sağlar.

Intel’in oneAPI Rendering Toolkit’inin bir parçası olan Embree, Arc serisine de yayıldı. Intel Embree 4.2, geliştiricilere “CPU’lar veya GPU’lar için bağımsız olarak C++ kodu yazma” olanağı vererek geliştirme süresini ve kod bakımını azalttı. Intel, Arc A750’yi i9-12900K CPU ile kıyaslayarak bu özelliğin yeteneklerini tek bir kaynak renderer üzerinde gösterdi.

Yukarıdaki sonuçlar, Arc platformunun bu güncellemeden sonra özellikle ticari uygulamalarda önemli ölçüde artacağını göstermektedir. Intel, tüketicilere daha hızlı işleme performansı için Arc GPU’lara geçme seçeneği sunmuştur; bu yalnızca uygun maliyetli bir hareket değil, aynı zamanda bazı senaryolarda bir CPU tarafından sağlanan işleme performansından çok daha üstündür.

Bir özelliği rakipleri olmadan karşılaştırmak tüm noktayı tamamlamaz. Buna göre Intel, Arc A750’yi en yakın NVIDIA rakibi GeForce RTX 3060 ile de kıyaslamıştır. NVIDIA, işleme performansını artırmak için NVIDIA OptiX ve Vulkan özelliklerini kullanmaktadır, bu nedenle iki teknoloji karşılaştırıldığında sonuçlar ilginçtir. Intel her iki GPU’yu da halka açık ChameleonRT yol izleyicisini kullanarak kıyaslamıştır.

Intel Arc A750, OptiX ve Embree karşılaştırmasında NVIDIA’nın GeForce RTX 3060’ını geride bırakırken Vulkan ile benzer sonuçlar gösteriyor. Intel gerçekten yükseltme ve işleme teknolojileri konusunda aradaki farkı kapattı.

İntel:
Intel GPU’larla birlikte Intel Embree 4.2, grafik hızlandırma, açık bir yazılım yığını ve ekosistemi teşvik etme taahhütlerimizde ileriye doğru atılmış bir adımdır. Gelişmiş ışın izlemeyi dizüstü bilgisayarlara, iş istasyonlarına, veri merkezine/render çiftliğine, buluta ve dünyanın en büyük süper bilgisayarlarına getirmek için teknolojilerimizi geniş çapta kullanılabilir ve ölçeklenebilir hale getiriyoruz.

Ayrıca Intel Embree 4.2, önceki API özelliklerini desteklemek için geriye dönük uyumlulukla birlikte gelecek. Teknoloji Blender’ın 3.6 LTS sürümünde de destek kazandı ve Intel, Intel Embree’nin Blender üzerindeki yeteneklerini sergilemek için bir gösteri de sağladı.

Intel’in Embree 4.2’si henüz oneAPI Rendering Toolkit’te yayınlanmadı; ancak açık kaynaklı kütüphaneyi GitHub’da bulabilirsiniz.

Etiket: