Embracer Group, son bir yılda 4.500 çalışanını işten çıkardı ve 80 projeyi durdurdu. Şirket, maliyetleri düşürmek ve yatırımcıları memnun etmek için radikal adımlar attı. Bu süreçte, şirketin net satışları %12 artarak 3.94 milyar dolara ulaştı.
2023 yılının başından itibaren oyun endüstrisi büyük bir dalgalanma yaşadı ve bu dalgalanma küresel piyasada hala hissediliyor. Binlerce endüstri çalışanı işsiz kaldı, yıllardır faaliyet gösteren stüdyolar kapandı ve sayısız proje iptal edildi. Geliştiriciler, yayıncılar ve diğer endüstri organizasyonları panikledi, zararları telafi etmeye ve yatırımcıları sakinleştirmeye çalıştı. Bu kesintiler ve iptallerde Embracer Group, ‘iş dünyasının korkulu rüyası’ olarak en üst sırada yer aldı. Yakın zamanda yayınlanan bir mali raporda, Embracer’ın geçtiğimiz yıl 4.500’den fazla çalışanı işten çıkardığı ve 80 projeyi kapattığı açıklandı.
Bu kesintilerin etkisi altında, Embracer, yıl boyunca net satışlarda %12’lik bir artış bildirdi ve bu da parasal eşdeğeri 3.94 milyar dolara çıkardı. Suudi Arabistan ile çok milyar dolarlık bir anlaşmanın çökmesinin ardından, stüdyoların kapatılmasından büyük satışlara kadar her şeyi deneyerek maliyetleri düşürmeye ve finansları toparlamaya çalışan Embracer, iç perspektiften bakıldığında, Embracer Group’un dönüşümünün iyi bir şey olduğu görüşünde. CEO Lars Wingefors’un mali raporda belirttiği gibi, “Geçtiğimiz yıl boyunca, şirketlerimiz ve stüdyolarımız takım arkadaşlarıyla yollarını ayırmak zorunda kaldı. Bunlar gerekli ama zor kararlardı ve değişiklikleri etkilenenlere karşı şefkat, saygı ve dürüstlük ile gerçekleştirmek önemliydi. Yeniden yapılandırma sonrasında, operasyonel verimliliği ve sermaye tahsisini daha da iyileştirmek adına sürekli iyileştirmeler yapmaya çabalayacağız.”
Nisan ayında, Embracer Group’un üç ayrı şirkete bölüneceği açıklandı:
- Asmodee Group
- Coffee Stain & Friends
- Middle-Earth Enterprises & Friends
Şimdi küresel umut, Embracer’da işlerin stabil olduğu ve böyle devam edeceği yönünde. Endüstri yeterince zarar gördü.