Embracer CEO’suna Göre Büyük Oyunlar Daha Kısa mı Olacak?

Emekcan Güleç
A+A-
Reset

Embracer Grubu CEO’su Lars Wingefors, AAA tek oyunculu oyunların artan geliştirme maliyetleri nedeniyle ya fiyatlarını artırmak ya da oyun sürelerini kısaltmak zorunda kalabileceğini belirtti. Peki, oyuncular daha yüksek fiyatlar ödemeyi mi tercih eder yoksa daha kısa oyunları mı?

Günümüz oyun endüstrisinde, AAA olarak adlandırılan büyük bütçeli tek oyunculu oyunlar, her geçen gün artan geliştirme maliyetleriyle karşı karşıya. Embracer Grubu’nun CEO’su Lars Wingefors, bu durumun oyun stüdyolarını önemli bir karar aşamasına getirdiğini ifade etti. Wingefors’a göre, stüdyolar ya oyun fiyatlarını artırmak ya da oyun sürelerini kısaltmak zorunda kalabilir.

Wingefors, geçmişte oyun fiyatlarının uzun süre sabit kaldığını, ancak artan maliyetler ve sermaye giderleri nedeniyle marjların daraldığını belirtti. Oyun geliştiricilerinin, oyuncuların daha yüksek fiyatlar ödemeye istekli olup olmadıklarını test etmekten çekindiklerini, ancak bu konuda henüz net bir adım atılmadığını dile getirdi. Ayrıca, eğer oyuncular daha yüksek fiyatları kabul ederse, piyasaya daha fazla ürün sunulabileceğini de ekledi.

Wingefors, tek oyunculu oyunların sadece büyük çok oyunculu ve oyun içi satın alma odaklı oyunlara dönüşmesinin üzücü olacağını, klasik oyunlara daha fazla ilgi gösteren milyonlarca oyuncunun olduğunu vurguladı. Bu durum, oyun endüstrisinin geleceği için önemli bir tartışma konusu haline geldi.

Bu haber metni, oyun endüstrisindeki mevcut durumu ve karşılaşılan zorlukları, aynı zamanda oyuncuların ve geliştiricilerin karşı karşıya olduğu potansiyel değişiklikleri yansıtmaktadır. Oyun dünyasının geleceği, bu tür kararlarla şekillenecek ve hem oyuncuların hem de geliştiricilerin beklentilerini karşılamak için dengeli bir yol bulunması gerekecek.