EA Sports ve EA Games Ayrılıyor

Electronic Arts, EA Games’in stüdyolarını ikiye ayırarak büyük bir yapılanmaya gidiyor. Bu değişiklikle birlikte EA Sports ve EA Games ayrı bölümler haline gelirken, EA Games’in adı da EA Entertainment olarak değiştirildi. Adından da anlaşılacağı üzere EA Entertainment, güçlü işbirlikleri yoluyla lisanslı olanların yanı sıra sahip olunan gişe rekorları kıran ürünleri üzerine inşa edilecek. Bununla birlikte, ‘Oyunlar’dan ‘Eğlence’ye yapılan isim değişikliği, şirketin video oyunlarının ötesinde medyaya da açılmak istediğini gösteriyor. Bu arada EA Sports, Madden NFL ve EA Sports FC (eski adıyla FIFA) gibi spor simülasyonu serilerine odaklanmaya devam edecek.

EA CEO’su Andrew Wilson bir blog yazısında, “İnteraktif eğlencenin geleceğini, büyüme için büyük fırsatlar sunan efsanevi franchise’lar ve yenilikçi deneyimler temeli üzerine inşa ediyoruz” dedi. Daha önce EA’nın CEO’su olarak görev yapan Laura Miele artık Başkan olarak EA Entertainment’a liderlik edecek, önemli stüdyoları denetleyecek ve ‘onları daha fazla yaratıcı sorumlulukla güçlendirecek’. Miele, Battlefield’ın (DICE) yanı sıra Apex Legends ve Star Wars’tan (Respawn Entertainment) sorumlu stüdyoları yönetmeye devam edecek olan Vince Zampella gibi diğer önemli yöneticilerle yakın bir şekilde çalışacak. Bu arada, Cam Weber EA Sports Başkanı olarak atandı ve spor simülasyonu portföyünü ve yarış oyunlarını yönetmekten sorumlu olacak. Wilson, EA CEO’su olarak her iki bölümü de yönetecek ve yeni liderlerin yeni değişiklikleri tam olarak uygulamak için önümüzdeki aylarda ekipleriyle birlikte çalışacaklarını sözlerine ekledi.

Temel olarak, Motive, BioWare, EA Originals ve Ridgeline Games gibi geliştiriciler gibi sporla ilgili olmayan ürünler EA Entertainment altında yer alıyor. Şirket içi sarsıntı, EA içindeki diğer değişikliklerin ardından geldi. Bu ayın başlarında, uzun süredir devam eden MMO Star Wars: The Old Republic, BioWare’den Ultima Online ve Dark Age of Camelot üzerinde devam eden çalışmalarıyla tanınan Broadsword Online Games’e geçti. Raporda BioWare çalışanlarının yarısından fazlasının Broadsword’e geçmesinin beklendiği, geri kalanların ise şirket içinde başka pozisyonlara dağıtılacağı ya da işten çıkarılabileceği belirtiliyordu.

“İşimiz güçlü olmaya devam ediyor ve dünya çapında daha fazla insana daha harika oyunlar ve deneyimler sunarken geleceğimiz için daha heyecanlı olamazdım. Hikâyemizin bir sonraki büyük bölümünü birlikte yazarken yaratıcılığınız, tutkunuz ve yaptığınız her şey için teşekkür ederim,” diye bitirdi Wilson mektubunu. EA şu ana kadar sağlam bir yıl geçirdi, Dead Space’in etkileyici bir şekilde kanlı bir şekilde yeniden canlandırılmasıyla başladı, ardından performans sorunlarından muzdarip olsa da çok sevilen bir devam oyunu olduğunu kanıtlayan Star Wars Jedi: Survivor geldi. Ayrıca, daha fazla optimizasyon için 22 Ağustos’a kadar ertelenen Immortals of Aveum adlı büyü tabanlı bir FPS yayınlamayı planlıyor.

İlgili haberler

God of War Ragnarok PC’de Bulmaca İpuçlarını Kapatma Seçeneği Geldi

Krafton, Tango Gameworks’ü Neden Satın Aldı?

Meta CEO’su Zuckerberg, Apple’ın Ürün Stratejisini Eleştirdi