Bungie ve Sony, ‘Marathon’u Yeniden Canlandırıyor!

Bugün Bungie, on yılı aşkın bir süredir ilk tamamen yeni projesini duyurarak tarihe geçti: Marathon. Bir bilim kurgu PvP çıkarma nişancı oyunu olan Marathon’da oyuncular Runner olarak bilinen sibernetik paralı askerler olarak birbirleriyle çatışacak ve Tau Ceti IV gezegenindeki kayıp bir koloniyi keşfederek zenginlik, şöhret ve rezillik peşinde koşacak. Marathon şu anda tam çapraz oynama ve çapraz kaydetme özellikleriyle PlayStation 5 ve PC için geliştirilmektedir.

Marathon Genel Müdürü Scott Taylor ve Oyun Direktörü Christopher Barrett ile Marathon’un Yeniden Canlandırılması Hakkında Heyecan Verici Bir Röportaj!

X:Bugün Marathon’u duyurdunuz. Bungie’nin on yıldan uzun bir süredir duyurduğu ilk tamamen yeni proje. Bunu bu kadar uzun süre gizli tutmak ne kadar zor oldu?

Scott Taylor: Çok zor! Tüm dünyanın önünde bu konu hakkında konuşuyor olmak çok çılgınca. Ekip olarak, Bungie’de kapalı kapılar ardında bu dünyayı geliştirmeye tamamen dalmış durumdayız. Piyasaya sürülmesine daha uzun bir süre olmasına rağmen, (birazcık bile olsa) açılabilmek ve üzerinde çalıştığımız şeyleri paylaşabilmek harika bir şey.

Marathon” ismi elbette 1994’teki orijinal oyunu çağrıştırıyor ama bu yeni bir şey.

Christopher Barrett: Doğru dengeyi bulmak geliştirmenin en eğlenceli kısımlarından biri! Orijinal Marathon oyunlarına muazzam bir saygı duyuyoruz ve en başından beri bunu, özellikle de mitolojiyi, hikayeyi ve dünyanın temalarını onurlandırmak istedik. Aynı zamanda, bu oyun için vizyonumuz yeni bir şey. Orijinal oyunların doğrudan bir devamı değil ama kesinlikle aynı evrene ait olan ve bir Bungie oyunu hissi veren bir şey. Bir yandan farklı ve yeni bir şey inşa ederken bir yandan da evrenin irfanına selam çakmak için bu fırsatları bulmak, bu oyunu geliştirmenin şimdiye kadarki en iyi yanlarından biri oldu.

Amacımız hem Marathon dünyasına tamamen yeni olan oyuncular hem de Marathon evreninde daha fazla hikaye için yıllardır bekleyenler için inanılmaz bir şey yaratmak. Bu oyunu anlamak veya oynamak için Marathon hakkında hiçbir şey bilmenize gerek yok, ancak biliyorsanız, bu deneyimi tanıyacağınız referanslar ve derin kesitlerle yapıyoruz.

X:Marathon’un bir Bungie oyunu gibi hissettireceğinden bahsettiniz. Bu sizin için ne anlama geliyor?

Christopher Barrett: Bir Bungie oyununu Bungie yapan pek çok unsur var. Bana göre, silahların inanılmaz hissinden, güzel ve çağrışımlı dünya inşasına, irfan açısından zengin, sürükleyici ve inanılmaz macera fırsatlarına kadar uzanıyor.

Marathon’da bizim için en büyük odak noktalarından biri oyuncu tabanlı hikaye anlatımımız. Orijinal Marathon oyunları hikaye anlarını terminaller aracılığıyla ve tamamen metin olarak ortaya koyuyordu. Ancak şimdi oyuncuları hem oyun içinde hem de oyun dışında bu dünyaya çekmenin çok daha fazla yoluna sahibiz. BunU oyunun tasarımına da taşıyacağız.

Buradaki tasarım felsefemiz, oyuncuların seçimleri ve eylemleriyle dünyanın hikayesini etkilemelerini sağlamaktır. Bu yaklaşım aynı zamanda oyun deneyiminin genel anlatı yönünü şekillendirmemizi sağlarken oyunculara doğrudan bir eylemlilik ve güç hissi veriyor.

Marathon en başından itibaren PvP odaklı bir oyun olarak tasarlandı ve tek oyunculu bir kampanyaya sahip olmayacak. Bunun yerine, temelimiz olan PvP deneyimiyle, oyuncu odaklı hikayelerin ortaya çıkması için fırsatlar yaratıyoruz, bu hikayeler genel oyun anlatısıyla bütünleşiyor. Kalıcı, gelişen bölgelerle dolu bir dünya inşa ediyoruz; oyuncular burada attıkları her adımda kendi yolculuklarını yaratıyorlar. Bu, aynı ganimet için yarışan başka bir mürettebata karşı unutulmaz bir çatışma veya her taraftan kuşatılmışken son saniyede bir kurtuluş anlamına gelebilir.

Bununla birlikte, sadece “son koşunuzun hikayesinin” ötesinde, oyunculara bu kalıcı bölgeleri ve sonuç olarak daha büyük dünyayı etkileme şansı vermek istiyoruz. Örneğin, bir mürettebatın daha önce keşfedilmemiş bir eser keşfettiğini ve bu eserin etkinleştirildiğinde tüm oyuncuların keşfetmesi için haritada yeni bir alan açtığını hayal edin. Özünde, oyuncuların eylemlerinin her gelişen sezonda dünya ve oyuncular için sonuçlar doğurabileceği bir oyun yaratıyor.

X:Marathon’un şu anda geliştirme aşamasında olduğunu söylediniz. Bu ne anlama geliyor ve hayranların oyun hakkında ne zaman daha fazla şey duyacağına dair bir zaman çizelgeniz var mı?

Scott Taylor: Lansmandan önce, hatta oyun hakkında daha detaylı konuşmaya hazır olmadan önce bile yapılacak çok iş var. Ekip sıkı bir şekilde çalışıyor ve başlamak için harika bir temelimiz var, ancak ekibimizi büyütmeye devam etmek de dahil olmak üzere daha yapacak çok şey var. Oyun geliştirmenin en zorlu kısımlarından biri de budur: her şey hala gizliyken işe alım yapmak. Artık ilan ettiğimiz için heyecanlıyım çünkü aradığımız pozisyonlar hakkında çok daha samimi olabilir ve adaylarla devam eden çalışmalar ve oyun vizyonumuz hakkında daha açık bir şekilde konuşabiliriz.

Hayranların Marathon hakkında daha fazla bilgi edinmek istediklerini biliyorum. İnanın bana size daha fazlasını göstermek için sabırsızlanıyoruz. Bu bilgilerin ne zaman geleceğine dair bir zaman çizelgesi veremesem de şunu söyleyebilirim: Marathon hakkında bizden bir sonraki haber aldığınızda, size oynanışı gösterebileceğiz ve lansmana çok daha yakın olacağız.


Marathon Genel Müdürü Scott Taylor ve Oyun Direktörü Christopher Barrett ile Gerçekleştirilen röportajda yeni “Marathon” hakkında birçok detay paylaşıldı. Yeni gelişmeler, haberler oldukça sizi bilgilendireceğiz.

İlgili haberler

God of War Ragnarok PC’de Bulmaca İpuçlarını Kapatma Seçeneği Geldi

Krafton, Tango Gameworks’ü Neden Satın Aldı?

Meta CEO’su Zuckerberg, Apple’ın Ürün Stratejisini Eleştirdi