Bandai Namco, son dönemde önemli bir iş gücü azaltma sürecine girdi. Şirket, One Piece ve Naruto gibi popüler oyun projelerini iptal ederken, yaklaşık 200 çalışanı projelerden uzaklaştırarak istifaya zorladığı iddialarıyla gündemde.
Bandai Namco, oyun dünyasında önemli bir hareketlilik yaşatıyor. Japonya merkezli bu dev oyun stüdyosu, geçtiğimiz günlerde birçok büyük oyunu iptal etmesi ve çalışanlarını işten çıkarmasıyla gündeme geldi. İptal edilen projeler arasında özellikle anime dünyasının en sevilen serilerinden olan One Piece ve Naruto’nun lisanslı oyunları yer alıyor. Ayrıca Nintendo ile yürüttüğü bir proje de iptal edilenler arasında. Bu kararlar, şirketin geleceği hakkında soru işaretleri yaratırken, iş gücündeki azalmanın ardında Japonya’da “oidashi beya” olarak bilinen bir yöntemin kullanıldığı iddia ediliyor.
Oidashi beya, çalışanların iş yerinde zorla istifaya yönlendirilmesini ifade eden bir uygulama. Çalışanlara herhangi bir görev verilmeden, boş odalara yerleştirilip istifaya zorlanmasıyla bilinen bu yöntem, Japonya’daki birçok büyük şirketin başvurduğu bir taktik. Bandai Namco’da da bu yöntemin kullanıldığı iddiaları gündemde. Şirketin yaklaşık 200 çalışanı bu şekilde projelerden uzaklaştırdığı ve şu ana kadar 100 kadar çalışanın istifa ettiği bildiriliyor.
Bandai Namco’nun resmi açıklaması ise bu iddiaları reddeder nitelikte. Şirket, oyun iptallerinin ve çalışan hareketliliğinin tamamen stratejik nedenlere dayandığını belirtiyor. Bir Bandai Namco temsilcisi, “Çalışanlarımızı işten çıkmaya zorlayan bir sistemimiz yok. Ancak projelerin iptali ve yeniden yapılanma süreçleri sebebiyle bazı çalışanlarımızın yeni projelerde yer alması için bir süre beklemesi gerekebilir,” açıklamasını yaptı.
Bu gelişmelerin ardında yatan sebepler ise tamamen stratejik kararlar gibi görünse de, şirketin son dönem oyun performansları da dikkat çekiyor. Bandai Namco, son olarak Dragon Ball serisinin yeni oyunu olan Dragon Ball: Sparking Zero ile büyük başarı yakaladı. Oyun, dünya çapında satış rekorları kırarak ilk 24 saatte 3 milyon adet satıldı. Bu başarıya rağmen, şirketin One Piece ve Naruto gibi büyük lisanslı oyunlarını iptal etmesi, farklı bir strateji izlemeye başladıklarının göstergesi olabilir.
İptal edilen oyunların, mevcut projelerin kalitesine odaklanma ve maliyet düşürme amacı taşıdığı tahmin ediliyor. Özellikle lisanslı oyun projeleri, geliştirme maliyetleri açısından oldukça yüksek bütçelere sahip olabiliyor. Bu sebeple, Bandai Namco’nun bu projeleri durdurarak daha az maliyetli ama yüksek getiri sağlayacak oyunlara odaklanmak istediği düşünülüyor. Şirketin Nintendo ile iptal ettiği projeye dair ise henüz fazla detay verilmiş değil.
Bu gelişmelerin uzun vadede Bandai Namco’nun oyun sektöründeki konumunu nasıl etkileyeceği merak konusu. Çalışanlar üzerindeki baskı iddiaları ve projelerin iptali, şirket içi huzursuzlukları artırabilir. Ancak Bandai Namco’nun bu süreci nasıl yöneteceği ve gelecekte hangi projelere yöneleceği, oyun dünyası için büyük bir merak konusu olmaya devam ediyor.
Her ne kadar Bandai Namco zor bir süreçten geçse de, son dönem başarıları şirketin hala güçlü olduğunu gösteriyor. Özellikle Dragon Ball serisi ile yakalanan bu başarı, şirketin yeni projelere hızlı bir şekilde geçiş yapabileceğini gösteriyor. Yine de iptaller ve çalışanlar üzerindeki baskılar, uzun vadede şirketin marka imajına zarar verebilir.
Özetle, Bandai Namco’nun stratejik kararları ve iş gücündeki değişiklikler, şirketin geleceği hakkında önemli sorular doğuruyor. Oyun dünyasının devlerinden biri olan bu şirketin, bu zorlu süreçten nasıl çıkacağı ise büyük bir merak konusu.