Asgard’s Wrath 2 Meta’nın En İddialı VR Oyunu

Çağlar Enes Sezgün
A+A-
Reset

Bugünkü Meta Quest Gaming Showcase’in en büyük duyurularından biri, bu kış piyasaya sürülmesi planlanan 2019’un saygın orijinalinin devamı niteliğindeki Asgard’s Wrath 2 oldu. Meta’nın bugüne kadarki en iddialı oyunu olarak şekilleniyor. Şirketin konsollarda ve PC’de türün en ağır vurucularının yanında durabileceğini düşündüğü bir aksiyon RPG’si. Bu vaadi yerine getirmek için geliştirici Sanzaru Games’in 2020’nin mobil teknolojisini kullanan bir VR başlığını sınırlarına kadar zorlaması gerekebilir.

Sanzaru stüdyosunun yaratıcı yönetmeni Mat Kraemer, bir oynanış tanıtım videosunda Asgard’s Wrath 2’nin “Meta Quest platformundaki diğer tüm oyunların kapsamının ötesinde devasa dünyalar” içerdiğini söyledi. Aksiyonun çoğu ilk oyunun İskandinav ortamı yerine Antik Mısır’da geçecek, ancak yine de Muspelheim’ı ziyaret edeceksiniz.

Asgard’ın Gazabı’nda olduğu gibi, devam oyununda da bulmacalarda ve savaşta yardımcı olması için yoldaşlara dönüştürebileceğiniz hayvanlar yer alıyor. Seride ilk kez hayvanları binek olarak da kullanabiliyorsunuz ve bu sayede daha geniş arazilerde gezinebiliyorsunuz. Başka bir yerde, orijinal oyunun savunma tabanlı sistemine kıyasla bu sefer savaşa daha agresif bir yaklaşım var. Önceden, oyuncular düşman kalkanlarını kaldırma fırsatına sahip olmadan önce savuşturmak ve engellemek zorundaydı. Asgard’s Wrath 2’de, kalkanları parçalamak için hızlı saldırılar kullanabilir veya daha güçlü saldırılar için yetenekli savuşturmalar kullanabilirler. Hoş bir dokunuşla, düşmanlar fırlatılan silahları yakalayabilecek ve size geri fırlatabilecekler.

Modern bir aksiyon RPG’sinden bekleyeceğiniz birçok unsur burada mevcut; zanaat, mini oyunlar (balık tutma ve sapanla atış galerisi dahil) ve kapsamlı keşiften teçhizat ve silah yükseltmelerine ve siz yaptıkça güçlenen düşmanlara kadar. Hem sizin hem de hayvan dostlarınızın seviye atlamak için beceri ağaçları var. İlk oyunda olduğu gibi, kozmik güçlerle dünyayı manipüle edebileceksiniz. Elemental silahlar daha fazla düşman çeşitliliği ve özelleştirme sağlarken, ölümlülere sahip olarak onların beceri ve yeteneklerini kullanabilir ve kaderlerini gerçekleştirmelerine yardımcı olabilirsiniz.

Asgard's Wrath 2 Meta'nın En İddialı VR Oyunu

Birçok oyuncu Quest 2 ile oyuna dalacak olsa da, bugün ortaya çıkan Meta Quest 3, Asgard’s Wrath 2 çıktığında mevcut olacak. Bir Meta sözcüsü yaptığı açıklamada, “Meta Quest 3’ün gelişmiş işlemcisi ve daha yüksek çözünürlüğü Asgard’s Wrath 2’de daha da iyi bir görünüm ve his sağlarken, oyuncular oyunun 60+ saatlik oynanışı sırasında daha rahat edecek” dedi.

Sanzaru kreatif direktörü Grace Lingad yaptığı açıklamada, “En büyük ve en iyi şey, artık tamamen kablosuz, bağlı olmayan cihazlarla çalışıyor olmamız, bu tür bir oyunun oynanması gerektiği gibi, çünkü çok savaş merkezli,” dedi. “Gerçekten içgüdüsel, hareket tabanlı, fizik tabanlı dövüşe odaklanıyoruz. Harici izleme sensörlerinden, kablolardan ve bunun gibi her şeyden arınmış olan Quest platformu, serimiz için gerçekten oyunun kurallarını değiştiren bir unsur oldu.”

Oyunun Quest Pro’da nasıl çalışabileceğine gelince, Lingad Sanzaru’nun Quest 2’ye odaklandığını çünkü bu kulaklığın büyük bir kurulum tabanına sahip olduğunu söyledi. “Mümkün olduğunca çok insanın bu oyundan keyif almasını sağlamak istiyoruz” dedi.

Geçtiğimiz haftalarda eleştirmenler Redfall ve Diablo IV gibi diğer büyük aksiyon RPG’lerini ana görevler dışındaki açık dünyalarının durumu nedeniyle eleştirdi. Asgard’s Wrath 2’de yapılacak çok şey olması ve oyunculara binekleriyle geçebilecekleri açık alanlar sunarken Quest 2 donanımının sınırlamalarıyla başa çıkmak arasında doğru dengeyi sağlamak Sanzaru’nun dikkate alması gereken bir şeydi.

Lingad, “Ekibin başa çıkması gereken en büyük tasarım zorluklarından biri buydu, çünkü seviyeleri yayılıyormuş gibi hissettirecek şekilde inşa etmenin yolları var, ancak elbette donanım sınırlamalarını dikkate almamız gerekiyor” dedi.

“Küçük yan alanları sıkıştırmaya çalışıyoruz, ancak bunlar gizlenmiş ve saklanmış durumda” diye ekledi. “Bu gerçekten de keşfetmeyi seven oyuncular için, ‘hey, şu küçük alan var, eğer oradan sürünerek geçebilirsem…’ ve sonra bu gizli canavar inine çıkıyorsunuz ve orada gerçekten zorlu şeyler, gerçekten iyi ödüller saklıyoruz. Bu şekilde, yoğunluğu yüksek tutuyoruz, ancak her şey bam, bam, bam, yüzünüzde değil, ki bence ekibimizin akıllıca bir hamlesi.”

Asgard's Wrath 2 Meta'nın En İddialı VR Oyunu

Meta’nın 2020’de satın aldığı Sanzaru, Asgard’s Wrath 2’nin hikayesinin 60 saatten fazla süreceğini tahmin ediyor. Bu, orijinal oyunun yaklaşık iki katı uzunluğunda. Bunun da ötesinde, Uncharted Rifts adında rastgele oluşturulan zindanlara sahip sonsuz bir mod var. Oyuncular neredeyse her noktada bu moda girip yüksek seviyeli ganimetleri yağmalayarak senaryoya geri dönebilirler, ancak Uncharted Rifts ateşli hayranların hikayeyi bitirdikten sonra da devam etmelerini sağlayabilir.

Her şeyi topladığınızda, sanal gerçeklik başlığında bir oyun oynamak için uzun bir süre, özellikle de hızlı tempolu savaş içeren bir oyun. Hareket hastalığı, VR kullanıcıları için uzun süredir devam eden bir endişe kaynağı. Sanzaru, Asgard Wrath 2’nin ayarlarını ve erişilebilirlik özelliklerini oluştururken bunu göz önünde bulundurdu.

Lingard, ekip için oyuncuların “deneyimlerini kendi konfor seviyelerine göre uyarlamak için kullanabilecekleri” bir dizi ayar sunmanın önemli olduğunu söyledi. Bunlar hareket hastalığı ve savaş zorluğu gibi faktörlerle ilgilidir. Erişilebilirlik seçenekleri arasında, vücudunuzu döndürmek zorunda kalmak yerine kontrol cihazıyla ani dönüş ve yumuşak dönüş gibi hareket ayarları da yer alıyor. Lingard, bir VR oyununun oyunculara geniş bir seçenek yelpazesi sunmasının özellikle önemli olduğunu çünkü deneyimin “çok içgüdüsel ve kişisel” olduğunu belirtiyor.

Herkesin VR geçmişi farklı olduğu için, “çok sayıda ayarın mevcut olmasına gerçekten önem veriyoruz.” dedi. “İnsanların zamanına gerçekten saygı duymak istiyoruz. Bazı insanlar için bu belki de sanal gerçeklikteki ilk oyunları. Gerçekten büyük bir sıçrama yapacağımızı ve insanların kendileri için kontrol etmek isteyeceklerini umuyoruz. Bu deneyimin mümkün olduğunca erişilebilir ve kolay olmasını sağlamak istiyoruz” dedi.