Microsoft, oyun departmanında 650 kişiyi daha işten çıkaracağını duyurdu. Bu kesintiler, şirketin Activision Blizzard’ı satın almasının ardından yapılan yeniden yapılanma sürecinin bir parçası olarak gerçekleşiyor. Xbox başkanı Phil Spencer, bu kararın uzun vadeli başarı için alındığını belirtti.
Microsoft, oyun departmanında 650 kişiyi daha işten çıkaracağını duyurdu. Bu kesintiler, şirketin Activision Blizzard’ı satın almasının ardından yapılan yeniden yapılanma sürecinin bir parçası olarak gerçekleşiyor. Xbox başkanı Phil Spencer, bu kararın uzun vadeli başarı için alındığını belirtti.
Phil Spencer, çalışanlara gönderdiği bir e-postada, “Geçtiğimiz yıl boyunca, yeni ekipleri karşılarken ve onların en iyi çalışmalarını yapmalarını sağlarken, kesintileri en aza indirmeyi hedefledik. İş yapımızı yönetirken ve satın alma sonrası ekip yapımızı hizalarken, Microsoft Gaming’de yaklaşık 650 rolü ortadan kaldırma kararı aldık” dedi.
Bu işten çıkarmalar, çoğunlukla kurumsal ve destekleyici işlevlerdeki çalışanları etkileyecek. Spencer, “Bu zor bir haber. Etkilenen meslektaşlarımızın katkılarından dolayı derin bir minnettarlık duyuyoruz” diye ekledi. ABD’deki çalışanlar için kıdem tazminatı, uzatılmış sağlık hizmetleri ve iş bulma hizmetleri gibi çıkış paketleri sunulacak. ABD dışındaki çalışanlar için ise paketler bulundukları yere göre farklılık gösterecek.
Spencer, bu değişikliklerin stüdyo ekiplerini ve iş birimlerini daha iyi desteklemek için yapıldığını belirtti. “Bu değişikliklerle, kurumsal ve destekleyici ekiplerimiz ve kaynaklarımız sürdürülebilir bir geleceğe yönelik olarak hizalanmış olacak ve stüdyo ekiplerimizin ve iş birimlerimizin ihtiyaçlarını karşılayacak programlar ve kaynaklarla daha iyi desteklenebilecekler” dedi.
Bu kesintiler, Microsoft’un Activision Blizzard’ı 69 milyar dolara satın almasının ardından oyun işinde yaptığı toplam işten çıkarma sayısını 2.550’ye çıkardı. Spencer, bu kesintilerin oyun, cihaz veya deneyimlerin iptal edilmesine veya stüdyoların kapatılmasına yol açmayacağını vurguladı.
Microsoft, bu yılın başlarında oyun işinde 1.900 kişiyi işten çıkarmıştı ve bu kesintiler, oyun endüstrisinde son zamanlarda yaşanan zorlu dönemin bir parçası olarak görülüyor. Spencer, “Bu değişiklikler zor, ancak bu ekip en zor zamanlarda bile birbirine destek olmayı ve oyuncularımız için en iyisini sunmayı başardı” dedi.
Bu işten çıkarmalar, Microsoft’un oyun işinde sürdürülebilir bir büyüme sağlamak için yaptığı stratejik bir adım olarak görülüyor. Şirket, bu değişikliklerle birlikte oyun sektöründe daha güçlü bir konumda olmayı hedefliyor.