NVIDIA, rekabetçi oyunlarda hareket bulanıklığını en aza indirmek için tasarladığı ikinci nesil teknoloji olan G-Sync Ultra Düşük Hareket Bulanıklığı (ULMB) 2’yi tanıttı. Şirket, 2015 yılında piyasaya sürdüğü ULMB ile karşılaştırıldığında, en son sürümün neredeyse iki kat daha fazla parlaklık sunduğunu ve bulanıklık azaltma özellikleri etkinleştirildiğinde bazen ortaya çıkan parlama veya çift görüntü efekti olan neredeyse hiç çapraz karışma sunmadığını söylüyor.
Hareket netliği büyük ölçüde monitörün piksel tepki süresi tarafından belirlenir. NVIDIA, sorunları iyileştirmek için orijinal ULMB’deki arka ışık strobing tekniğini temel alan “tam yenileme hızı arka ışık flaşı” tekniğini kullanıyor. Teknolojinin önceki versiyonu birçok kişi için hareket netliğini artırsa da, monitörün arka ışığını zamanın %75’inde kapatması gerekiyordu. Bu da ekranın parlaklığını azaltıyor.
ULMB 2 ile NVIDIA, arka ışığı açıp kapatırken ekranın yenileme hızıyla eşleşebiliyor. Amaç, arka ışığı yalnızca pikseller her kare için doğru renk değerindeyken açmaktır. Bu sayede, pikseller doğru renge geçerken onları görmemeniz gerektiğinden, karışma azalıyor.
Bu yaklaşım, eski monitörlerin daha yavaş piksel yenileme hızları ile gerçekten mümkün değildi. ULMB 2, mevcut ekranların tam yenileme hızında çalışabiliyor. 360Hz’lik bir ekranda, her bir arka ışık flaşı 2,7 milisaniyede bir gerçekleşir (insan gözünün fark edemeyeceği bir hız.)
Tüm bunlar NVIDIA’nın daha fazla parlaklık ve 1000Hz’in üzerinde etkili bir hareket netliği sunabilmesi anlamına geliyor. ULMB 2 açıkken 360Hz’lik bir monitör kullanırsanız, NVIDIA 1440Hz’lik etkili bir hareket netliği elde edeceğinizi söylüyor. Şirket, ULMB 2 olmadan, eşdeğer hareket netliği elde etmek için 1440Hz kapasiteli bir monitöre ihtiyacınız olacağını iddia ediyor. Yakın zamanda 500Hz monitörler görmeye başladığımız göz önüne alındığında, kitlesel pazar 1440Hz ekranlar oldukça uzak görünüyor.
NVIDIA, ULMB 2’nin iş başındayken bazı kısa demolarını sundu. Aşağıdaki videoda, bir motosiklet takip sekansının ağır çekimde saniyede 360 kare hızında ve bu özellik hem kapalı hem de açık durumdayken nasıl göründüğünü göreceksiniz.
ULMB 2, uyumlu 1440p, 360Hz G-Sync monitörler için ücretsiz bir güncelleme olarak şimdi kullanılabilir. NVIDIA, şu anda piyasada bu türden yalnızca iki ekran bulunduğunu söylüyor: Her ikisi de 27 inç monitör olan Acer Predator XB273U ve ASUS ROG Swift PG27AQN. ASUS ROG Swift Pro PG248QP (25 inç 1080p, 540Hz ekran) ve 27 inç AOC AGON AG276QSG G-Sync Monitör de uyumludur ve yakında satışa sunulacaktır.