EA’nın Oyun İçi Reklam Stratejisi: Ne Beklemeliyiz?

Emekcan Güleç
A+A-
Reset

Electronic Arts (EA), AAA oyunlarında dinamik reklam uygulamalarını keşfetmeye başladı. CEO Andrew Wilson, bu konseptin şirket için yeni olmadığını, ancak DAI (Dinamik Reklam Ekleme) ile birlikte, kullanıcıların alışkanlıklarına, geçmişlerine ve ilgi alanlarına dayalı olarak daha akıllı ticari içerik sunmanın yollarını aradıklarını belirtti.

Electronic Arts’ın (EA) CEO’su Andrew Wilson, şirketin AAA oyunlarında dinamik reklamların uygulanması üzerine çalıştığını açıkladı. Bu durum EA için yeni bir şey değil; şirketin oyunları yıllardır gerçek dünya reklamlarını içeriyor. Ancak, şimdi bahsedilen DAI (Dinamik Reklam Ekleme) ile, kullanıcıların alışkanlıklarına, geçmişlerine ve ilgi alanlarına göre hedeflenmiş reklamların oyunlara entegre edilmesi planlanıyor.

Wilson, son kazanç çağrısında reklamcılığın şirket için anlamlı bir büyüme fırsatı olabileceğini ve şu anda şirket içinde oyun deneyimlerine çok düşünceli uygulamalar yapma yollarını araştıran ekipler olduğunu belirtti. Oyunlarda reklam gösterilmesi endüstri için her zaman bir tartışma konusu olmuştur. Son zamanlarda, bazı platformlarda ‘istilacı’ olarak nitelendirilen reklamlar görülmüş, bazıları aniden tam ekran ticari içeriklerin iyi bir fikir olduğuna karar vermiştir. Genellikle, oyunlardaki reklamlar, Hideo Kojima’nın Death Stranding oyununda içilebilen Monster Energy içecekleri gibi, billboardlar, posterler ve ürün yerleştirme fırsatları ile sınırlıdır.

Ancak, DAI’nin zekası ile birleştirildiğinde, kullanıcılar oyunlarında hedeflenmiş reklamların yakında görünebileceğini düşünebilirler. Bazıları için bu, reklam gelirlerinin birçok sektör için şaşırtıcı bir gelir akışı oluşturduğu ve bu, yayıncıların ve geliştiricilerin daha fazla tatlı doları güvence altına almak için onlara dayanabilecekleri başka bir yol olarak endüstrinin doğal bir ilerlemesi olarak kabul edilir.