Electronic Arts, Aldığı Patentle Oyuncular Kendi Seslerini Karakterlere Entegre Edebilecek

Büşra Koça
A+A-
Reset

EA Games, aldığı pantent sayesinde kullanıcıların oyunlardaki karakterlerinde kendi seslerini kullanabilemlerine olanak tanıyacak.

Oyun dünyasında dikkat çekici bir gelişme yaşandı; en büyük oyun şirketlerinden Electronic Arts, ses teknolojisi konusunda ileriye dönük önemli bir adım attı. 2020’de alınan ancak şimdi ortaya çıkan bir patentiyle Electronic Arts, oyuncuların kendi seslerini oyun karakterlerine aktarabilmesini mümkün kılacak bir teknoloji üzerinde çalışıyor.

Bu yeni patent, “Bir oyuncunun ses tonunda konuşma üretme” başlığını taşıyor ve oyuncuların seslerini doğrudan oyun karakterlerine entegre etmelerine olanak tanıyacak. Oyun içinde kullanılacak olan bu teknoloji, oyuncunun sesini analiz edip uygun kodlamalar aracılığıyla dönüştürecek. Oyunculardan bir metni seslendirmeleri istenecek ve bu ses kaydı, karakterin diyaloglarını oluşturmak için kullanılacak. Patentin çalışma prensibini açıklayan bir tablo da bu inovatif sistemin nasıl işlediğini gösteriyor.

Electronic Arts’ın bu yeni adımı, oyun dünyasında daha önce görülmemiş bir kişiselleştirme ve etkileşim seviyesi sunma potansiyeli taşıyor. Oyuncular, kendi seslerini oyun karakterlerine katmanın ötesinde, oyun deneyimlerini daha özgün ve kişisel hale getirebilecekleri bir kapıyı aralayabilirler. Bu girişim, oyuncuların sadece oyunun içinde değil, aynı zamanda oyunun bir parçası olmalarına olanak tanıyan ilginç bir adım olarak öne çıkıyor.

Tabii bu girişimin ne zaman gerçekleşeceği konusun da herhangi bir bilgi yok.