TikTok’un Sahibi ByteDance Oyun Sektöründen Çekiliyor ve Yüzlerce Kişiyi İşten Çıkarıyor

Tibet Tan Aksoy
A+A-
Reset

TikTok’un arkasındaki Çinli teknoloji devi ByteDance, yüzlerce kişinin işten çıkarılmasına neden olacak bir kararla video oyun sektöründen çekiliyor. Konuyla ilgili bilgi sahibi bir kişinin verdiği bilgiye göre Pekin merkezli şirket, video oyun stüdyolarını barındıran Nuverse bölümünü, ana faaliyet alanlarına odaklanmak amacıyla önümüzdeki ay kapatacak.

Ayrıntıların kamuya açık olmaması nedeniyle isminin açıklanmasını istemeyen kaynak, duyurunun Pazartesi günü şirket içinde yapıldığını sözlerine ekledi. Nuverse’in, keşif girişimlerine odaklanacak personel de dahil olmak üzere bazı operasyonları sürdürmeye devam edeceğini de sözlerine ekleyen bu kaynak, kaç kişinin bu operasyonlara katılacağını belirtmedi.

Öte yandan şirket henüz piyasaya sürülmemiş oyunların geliştirilmesini durduracak ve anime tarzı çok oyunculu bir oyun olan “Crystal of Atlan” ve “Earth: Revival” gibi bilimkurgu türünde bir hayatta kalma oyununu satmaya çalışacağını söyledi. Her iki oyun da bu yılın başlarında piyasaya sürülmüştü. ByteDance ayrıca, 2021 yılında satın aldığı video oyun stüdyosu Moonton için de bir alıcı arıyor ve en çok hit mobil oyunu “Mobile Legends: Bang Bang” ile tanınan Moonton için de alıcı arıyor. Böyle bir satış oldukça önemli olabilir. Video oyunları ve espor konusunda uzmanlaşmış olan Niko Partners’a göre, 1 milyardan fazla yükleme ve 100 milyondan fazla aylık aktif kullanıcıya sahip olduğu belirtilen bu yapım Nuverse’in en büyük oyunu.

Salı günü bir açıklama yapan ByteDance sözcüsü, “yakın zamanda yaptığımız bir incelemenin ardından, oyun sektörümüzü yeniden yapılandırmak gibi zor bir karar aldık” dedi. Temsilci açıklamasında daha fazla ayrıntıya girmeden “İşlerimizi düzenli olarak gözden geçiriyoruz ve uzun vadeli stratejik büyüme alanlarına odaklanmak için ayarlamalar yapıyoruz” dedi.

Bir kaynak, bu geri çekilmenin ByteDance’ın sanal gerçeklik birimi Pico’nun yakın zamanda küçültülmesi de dahil olmak üzere daha geniş çaplı operasyonlarını düzene sokmaya çalıştığı sırada gerçekleştiğini söyledi. Diğer pek çok büyük teknoloji firması da pandeminin ardından yaşanan küresel ekonomik belirsizlik nedeniyle bu yıl dünya genelinde personel azaltmaya gitmek zorunda kaldı.

Niko Partners CEO’su Lisa Hanson, ByteDance için “oyun işine çok yatırım yaptı ama büyük bir başarı elde edemedi” dedi. “Gişe rekorları kıran yapımlar üretmek büyük miktarda yatırım gerektiriyor,” diye belirtiyor. “ByteDance’in şu anda yatırım yapmak istediği yer bu olmayabilir.”

S&P Global Market Intelligence araştırma analisti Neil Barbour’a göre sektörün geneli de zorluklarla karşı karşıya. Barbour, “Mobil oyun gelirleri düşerken, kullanıcı edinme maliyetleri artıyor,” dedi. “Dolayısıyla bazı yayıncılar bu anı, sektöre yönelik büyük bahisleri yeniden değerlendirmek için kullanıyor ve kayda değer bir getirinin beklenenden daha uzun sürebileceği ya da tamamen ulaşılamaz olabileceği sonucuna varıyor.”